Designtori ONLINE – kampanjalehti

Covid-19 epidemian takia päätimme keväällä, että emme ota riskiä tuhansien ihmisten tungoksesta tutun tapahtuman järjestämisessä. Turvavälien valvominen olisi ollut realistisesti ajateltuna mahdotonta, toteaa PROTO – Pohjois-Suomen muotoilijat ry:n toiminnanjohtaja Johannes Helama. PROTO haluaa nähdä tilanteen kuitenkin uhkien sijasta mahdollisuutena. Joten nyt kaikkien oululaisten on mahdollista lukea kampanjaksi muutetun tapahtuman tiedot digitaalisten (Facebook ja Instagram) lähteiden lisäksi FORUM24-lehden välistä (julkaistaan 14. elokuuta ja jaetaan  Oulun alueen ja lähikuntien koteihin). 
Lue kampanjalehti digitaalisessa muodossa!

Anna palautetta

Kritiikki ja yhteistyöehdotukset sallittu 24/7!
Ota yhteyttä ja jutellaan lisää.

Designtori somessa

Ensimmäinen kappale

Suora kontakti
& verkkokauppa

Designtori on kuratoitu myyntitapahtuma ja/tai -kampanja, jonka tavoitteena on luoda suora yhteys laadukkaiden suomalaisten tuotemerkkien ja oululaisen yleisön välille. Näin tapahtuman aikainen myynti on vain osa toimijoiden taloudellisesta hyödystä. Ideana on, että kun ihmiset ovat kerran nämä tuotemerkit löytäneet, he seuraavat niitä sosiaalisen median kanavissa ja löytävät tuotteita jälleenmyyvät verkkokaupat.

Hyödyntääksesi tapahtuman täysimääräisesti, rakenna tuotteistasi myyvä valikoima, ja ota reilu nippu käyntikortteja ja esitteitä mukaasi, ne ovat monelta loppuneet kesken.

Toinen kappale

Designtori =
menestystarina!

Tapahtumat muuttavat nyt muotoaan, joten meilläkin on mahdollisuus avata uusi ja puhdas sivu. Uudistamisen ytimessä on halu säilyttää tapahtuman erityislaatuinen epäkaupallisen myyntitapahtuman henki. Tähän tarvitaan luovaa ideointia ja ratkaisuja sekä meiltä tapahtuman järjestäjänä – että teiltä muotoilualan aktiivisina toimijoina!

Haluamme panostaa vielä aiempaa enemmän pienten tuotemerkkien tunnettavuuden kasvuun ja valtakunnalliseen näkyvyyteen, unohtamatta rakkainta, eli meidän omaa oululaista yleisöämme. Vuonna 2020 emme ole kuitenkaan perinteinen tapahtuma, vaan Facebokista ja Instagramista löytyvä ONLINE -myyntikampanja!

Kolmas kappale

Olemme myös
media

Tapahtumien & kampanjojen näkyvyys rakennetaan yhdessä alan toimijoiden kanssa, verkostomaisella yhteistyöllä. “Tapaa tekijät” -teema on päivä päivältä ajankohtaisempi ja tuotteiden syntytarinoille riittää kysyntää. Vuosittain järjestetyn Designtori –tapahtuman näkee eri sosiaalisen median kanavissa kymmenet tuhannet, ajoittain jopa sadat tuhannet ihmiset.

Siksi osa tapahtuman järjestämistä on pienempien tuotemerkkien tarinoiden jakaminen. Haluamme kertoa jokaisen tapahtumaan osallistuvan tuotemerkin tarinan. Tämä kautta jokainen toimija saa myös yksilöityä näkyvyyttä, joka leviää laajemmalle yleisölle, sekä Oulussa että ympäri Pohjois-Suomen.

Neljäs kappale

Aika on
NYT

Suuri yleisö on aiempaa valmiimpi pitämään hankintakriteereinä hinnan rinnalla tai sijasta sitä… Että tuotteen suunnittelija on lähialueelta tai vähintäänkin suomalainen. Että tuote on valmistettu mahdollisimman pitkälle Suomessa (sillä tämä tarkoittaa myös eettisempää valmistusprosessia sekä ympäristönäkökulmien huomioonottamista). Että tuotteen suunnittelija ja valmistaja saavat palkkansa tuotteen lopullisesta jälleenmyyntihinnasta.

Erityisesti haluamme nostaa monipuolisesti esille niitä suomalaisia muotoilijoita, jotka suunnittelevat, valmistavat ja myyvät tuotteensa itse.