Mikä Designtori?

Elokuussa 2018 aiheutimme kansainvaelluksen, 2500–3000 kävijää. Pikisaari miljöönä ”paketoi” Designtorin, vetovoimaiseksi kokonaisuudeksi. Yli 50 tuotemerkin tuotteita esillä ja yleensä 100 % palautekyselyyn vastanneista myyjistä on tulossa myös ensi vuonna. Ihmiset ihmettelivät tunnelmaa, ”kuin Keski-Euroopassa”.

Vuonna 2017 yli 150.000 ihmisen näkyvyys FB-tapahtumassa. Taiteiden yö saa ihmiset liikkeelle, Designtori vetää ihmiset Pikisaareen. Katusafkatarjontaan panostetaan vuosi vuodelta enemmän. 95 % ihmisistä tulee pyörällä tai kävellen. Ei pelkästään myyntitapahtuma, vaan kaupunkikulttuurillinen kohokohta oululaisten kesässä. Oheisohjelmana OSAO:n työpajat, Vanhan Villatehtaan taiteilijoiden avoimia ovia, Galleria Harmajan taidenäyttely ja P-S SAFA ry:n järjestämä Pecha Kucha.

 

HAE myyjäksi designtorille

Anna palautetta

Kritiikki ja yhteistyöehdotukset sallittu 24/7!
Ota yhteyttä ja jutellaan lisää.

Designtori somessa

Ensimmäinen kappale

Suora kontakti
& verkkokauppa

Designtori on kaksi päivää kestävä kuratoitu myyntitapahtuma, jonka tavoitteena on luoda suora yhteys laadukkaiden suomalaisten tuotemerkkien ja oululaisen yleisön välille. Näin satojen tai jopa tuhansien eurojen myynti tapahtuman aikana on vain osa toimijoiden taloudellisesta hyödystä. Ideana on, että kun ihmiset ovat kerran nämä tuotemerkit löytäneet, he seuraavat niitä sosiaalisen median kanavissa ja löytävät tuotteita jälleenmyyvät verkkokaupat.

Hyödyntääksesi tapahtuman täysimääräisesti, rakenna tuotteistasi myyvä valikoima, ja ota reilu nippu käyntikortteja ja esitteitä mukaasi, ne ovat monelta loppuneet kesken.

Toinen kappale

Designtori =
menestystarina!

Designtori on Oulun taiteiden yön suurin ja kaunein tapahtuma. Lähivuosien suunnitelmana “2x & 2x” eli tuplata myyjien tapahtumakohtainen lukumäärä ja tuplata tapahtumien määrä vuodessa, säilyttäen muotoilu-toimijoiden taso ja tapahtuman kaupunkikulttuuri-henki (vs. messutapahtuma).

Tämän lisäksi myös viihtymiseen tapahtuman aikana panostetaan erityisesti ruoka ja juomatarjoilujen näkökulmasta. Elokuun tapahtuman lisäksi tavotteena on järjestää ”pikkujouluteemainen” Designtori vuoden pimeimpään aikaan. Ole siis kuulolla!

Kolmas kappale

Olemme myös
media

Tapahtuman näkyvyys rakennetaan yhdessä alan toimijoiden kanssa, verkostomaisella yhteistyöllä. “Tapaa tekijät” -teema on päivä päivältä ajankohtaisempi ja tuotteiden syntytarinoille riittää kysyntää. Vuonna 2017 järjestetyn Designtori –tapahtuman näki eri sosiaalisen median kanavissa yli 150.000 ihmistä.

Siksi julkaisemme Designtorin ennakkomarkkinoinnissa jokaisen sinne tulevan tuotemerkin tarinan. Tämä kautta jokainen toimija saa myös yksilöityä näkyvyyttä, joka leviää laajemmalle yleisölle, sekä Oulussa että ympäri Pohjois-Suomen.

Neljäs kappale

Aika on
NYT

Suuri yleisö on aiempaa valmiimpi pitämään hankintakriteereinä hinnan rinnalla tai sijasta sitä… Että tuotteen suunnittelija on lähialueelta tai vähintäänkin suomalainen. Että tuote on valmistettu mahdollisimman pitkälle Suomessa (sillä tämä tarkoittaa myös eettisempää valmistusprosessia sekä ympäristönäkökulmien huomioonottamista). Että tuotteen suunnittelija ja valmistaja saavat palkkansa tuotteen lopullisesta jälleenmyyntihinnasta.

Erityisesti haluamme nostaa monipuolisesti esille niitä suomalaisia muotoilijoita, jotka suunnittelevat, valmistavat ja myyvät tuotteensa itse.